Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Wednesday, July 6, 2011

'tazkirah'

Posted by ject at 5:12 AM
eee...dah lama nak mampos x update blog, pehal kaannn...bukan takat habuk dah blog nih, sawang berjela2 kot!
byk bnde nak cte tp aku mls, bole? haha... lenkali je lah aku cte..ni nak share ngn korg ape bnde yg aku bc kat blog sape ntah td...aku pnah bc b4 nih, tp kali ni bc mcm menusuk hati plak, hoho..(motip?)
korg bace je lah dulu...

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4 wanita ini:

1. Isterinya,
2. ibunya,
3. anak perempuannya
4. dan saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula,
tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini:

1. suaminya,
2. ayahnya,
3. anak lelakinya
4. dan saudara lelakinya.

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana mana pintu Syurga yg disukainya cukup dgn 4 syarat sahaja:

1. Sembahyang 5 waktu,
2. puasa di bulan Ramadhan,
3. taat suaminya
4. dan menjaga kehormatannya.

Seorg lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

aku suke ayat nih >>>> Benda yg mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yg tersorok dan selamat.
Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah sepah bukan?
itulah bandingannya dengan seorang wanita.

0 comments:

 

My Heart Says.. Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Best Gift ideas